Matrac

Kigödrösödött matrac: hogyan kerüljük el?

Kigödrösödött matrac? A Tiéd ne legyen az!

A kigödrösödött matrac hatalmas szívás, de van néhány olyan szabály, amit ha betartasz, sokkal tovább tudod használni a matracodat, mint azok akik nem foglalkoznak vele. Nézzük pontról pontra:

 

Ha nincs kedved olvasni, nézd meg videón a cikket! (a videó ezeréves és elég vállalhatatlan, de amit mondok benne az hasznos)

1. Ne ülj állandóan a matrac szélén. Nem arra gondolok, hogy ébredés után azonnal pattanj ki az ágyból, de ha a számítógépasztalt a matrac mellé húzod és ott fogsz ülni napi 4 órát, akkor normális, hogy a széle megsüllyed. A matrac nem fotel, arra tervezték, hogy aludj rajta, és garanciában sem fogják cserélni, mert “nem rendeltetésszerű használatnak” minősül.


Lecserélnéd a régi, kifeküdt matracod? Olvasd el, hogyan kell új matracot választani!


2. Forgasd a matracod. Ha ketten használjátok, ha egyedül, egy kis forgatással mindig máshol fogod nyomni, így sokkal tovább tartja a formáját. Ez a folyamat olyan mint autóknál az olajcsere. El lehet hagyni, de nem érdemes. Ha havonta megcseréled a fej és lábrészt, akkor már rengeteget tettél matracodért.

Kigödrösödött matrac

Ez a matrac tuti kuka, akkora gödör van az alján.

3. Használj olyan ágyrácsot, ami rendesen alátámasztja a matracot. Ha foghíjas a bordasor, akkor a matracot alulról nem támasztja meg semmi, így természetes lesz, hogy bizonyos pontjain megereszkedik. Erre érdemes nagyon odafigyelni.

Rugalmas ágyrács esetében legalább 70 százalék legyen az alátámasztás, míg merev ágyrácsnál szerintem elég az 50 százalék is.

4. A matrac nem arra van, hogy a gyerekek állandóan ugráljanak rajta. Persze, egy-két párnacsatától nem lesz baja, de ha a nagyobb súlyú gyerekek minden nap órákon át őrjöngenek rajta, akkor nem lesz túl tartós.

5. Ha szeretsz olvasni az szuper dolog. De tartsd szem előtt, hogy ilyenkor más pozíciót veszel fel, mint alváskor, így a testsúlyod is máshogy oszlik el. Mivel kétszer akkora terhelést raksz a hátsódra, a matracod is kétszer olyan gyorsan fog elhasználódni az adott ponton. Az igazán jó matracok kimondottan alvásra vannak fejlesztve, ami fekvőpozíciót igényel. Ha sokat olvasol, tedd inkább a nappaliban.

+1 tipp: használj matracvédőt. A matrac legsérülékenyebb része mindig a huzat. Ezt gyűröd éjjel-nappal, erre öntöd rá a reggeli kávéd, az esti pohár vörösbort, ezt szurkálja a zsebedben maradt kulcs is. Dobj rá egy matracvédő lepedőt és nem csak az esetleges szakadásoktól óvod meg, de foltokkal sem lesz tele.

+1 soha ne tedd tipp: ha már kifeküdted a matracod, és ez gondot okoz alvás közben, akkor ne próbáld megmenteni, mert nem fog sikerülni. Sok helyen reklámozzák csodaszerként, de itt már írtunk róla, hogy a fedőmatrac nem erre van kitalálva. Nem fog tehát segíteni.

A fenti tanácsokat betartva akár éveket is nyerhetsz a matracod élettartamában. Ha azonban már úgy érzed, hogy a matracod nem az igazi, esetleg sokat forgolódsz rajta, fáj a hátad vagy zsibbadnak a végtagjaid, akkor lehet, hogy itt az ideje lecserélni régi matracod – ebben az esetben ne habozz cselekedni, mert minden nappal csak rosszabban fogsz aludni.

Ha új matracot szeretnél, akkor gyere be a Matracman  Shopba. Nálunk mindig móka a matracválasztás. 🙂

Segíts másoknak is, hogy tovább tudják használni a matracukat! Nyomkodd nyugodtan a “Tetszik” és “Megosztás” gombokat! Köszönöm! 🙂

2 említés a “Kigödrösödött matrac: hogyan kerüljük el?” cikkben/cikkekben

  1. marcihcdnb szerint:

    Kedves Matracman,

    Segítséget/tanácsot szeretnék kérni. Az a problémám, hogy a vállövem merevsége, és valószínűleg a gyerekkori gerincferdülésem visszamaradó hatásai miatt hiperérzékeny vagyok a matracok besüppedésére. Ahhoz hogy rendesen tudjak pihenni, a vállövem és a nyakam alatt masszív kemény alátámasztásra van szükségem. Ha a matrac puha, vagy felpuhult/besüppedt a vállövem közepe és a nyakam alatti területen – akár csak egy kicsit is – az számomra onnantól már alkalmatlan. Sajnos az összes kemény hideghab matrac amit eddig próbáltam, eleinte teljesen jó volt, de néhány hónap alatt engedett annyit, hogy ez a probléma fennálljon és fájdalom/feszülés miatt ne tudjak rendesen pihenni. 2-3 centi teknő nekem már elég nagy gond, de a gyártók ennyiért nem szeretnek garanciát vállalni, és az üzletekben is legtöbbször azt mondják hogy természetes hogy “egy kicsit enged”. Az ágyrácsom merev és több mint 50%-ban alátámaszt, így ez elvileg nem lehet a dolog oka. Túlsúlyos sem vagyok, 80kg sportos alkatú vagyok és 110-120kg-ra méretezett matracokat szoktam venni.

    Jelenleg tehát egy elég kellemetlen csiki-csuki állapotban vagyok, ahol mindig két választási lehetőségem van:
    -a: szenvedek a hátammal és a nyakammal ami a pihenés és az alvás rovására megy, nem tudok ellazulni
    -b: 3-5 havonta vennem kell egy új matracot jelentős összegért

    A kérdésem az, hogy van-e bármilyen olyan megoldás ami segíthet nekem ebből a helyzetből kitörni?

    1. Matracman - Hahn Gábor szerint:

      Kedves Marci!

      Ha jól értem a dolgokat, akkor egy nagyon ritka esettel állunk szemben. Itt arról van szó, hogy azt mondod, hogy csak és kizárólag egy nagyon kemény matracon tudsz jól aludni. Alapvetően sajnos a matraciparban nem nagyon lesz olyan matrac, ami oldalt fekvésnél ne engedne kicsit vállnál – ugye a vállad kilóg a test vonalából, így ha nem engedne, akkor az egész test súlya rajta lenne.

      Ha viszont itt most azt kell megoldani, hogy ne engedjen, akkor én a helyedben keresnék valamilyen vékonyabb kókusz matracot – ne legyen benne semmi, csak kókusz. Az beton kemény – főleg a merev ágyrácson. Másnak nem is ajánlanám, de ebben az esetben jó megoldás lehet.

      Üdv: Hahn Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.